دلایل تعمیر گیربکس خودرو

گیربکس قطعه ای مهم در هر خودرویی بوده و نگهداری مناسب از آن بسیار مهم است. دلایل تعمیر گیربکس خودرو متنوع هستند. اما با ما باشید تا با مهمترین آن ها آشنا شوید.

آسیب دیدن گیربکس یکی از مشکلاتی است که عملکرد خودرو را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و باعث از کار افتادگی آن می شود. علل خرابی گیربکس عواملی هستند که در این مقاله قصد داریم توسط مرکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران شما را  با آنها آشنا کنیم.

افرادی هستند که با انجام سرویس های دوره ای منظم و تعمیر آن قبل از آسیب بیشتر، از آسیب بیشتر به گیربکس جلوگیری می کنند. اما افرادی که به علائم مختلف ناشی از خرابی گیربکس توجه نمی کنند باید گیربکس را تعمیر کنند و هزینه های گزاف آن را متحمل شوند.

در این مقاله ما علائمی را به شما معرفی می کنیم که نشان از خرابی گیربکس دارند. با مواجه شدن با یکی از این موارد زودتر گیربکس خود را تعمیر کنید و از آسیب های زیاد به گیربکس خود جلوگیری کنید.

گیربکس دستی یا اتوماتیک

وظیفه اصلی گیربکس خودرو، تنظیم سرعت و گشتاور مورد نیاز برای شرایط مختلف رانندگی است. همچنین نیروی تولید شده توسط موتور را منتقل کرده و به چرخ ها منتقل می کند.

گیربکس در دو نوع دستی و اتوماتیک وجود دارد. ما هر یک از این انواع گیربکس را جداگانه بررسی می کنیم.

مواردی که باعث خرابی گیربکس دستی می شود:

  • کشیدن دنده عقب و رانندگی با دنده اشتباه
  • نگه داشتن پای بر روی کلاچ بیش از حد و بدون دلیل. (این باعث می شود که یاتاقان های داخلی شفت گیربکس با دیسک کلاچ درگیر شده و فرسایش یابد.)
  • خوردگی و سایش دنده
  • روغن گیربکس کم یا بی کیفیت

علائم خرابی گیربکس دستی

  • گرم شدن بیش از حد گیربکس (در نتیجه کاهش یا کیفیت پایین روغن گیربکس)
  • نشت روغن گیربکس دستی
  • شنیدن صداهای غیر معمول
  • دنده ها را نمی توان به راحتی تعویض کرد (اگر سیستم کلاچ مشکلی نداشته باشد)
  • عدم وجود روغن در روی گیربکس
  • لرزش غیر طبیعی دسته دنده
  • از جا پریدن دند‌ه در حین رانندگی

مواردی که باعث خرابی گیربکس اتوماتیک می شود:

  • قبل از توقف کامل خودرو حالت پارک را فعال نکنید.
  • هنگامی که پدال گاز را در حالت آماد‌ه به کار فشار داد‌ه اید، حالت Drive را انتخاب نکنید.
  • هنگام سرازیری از حرکت با دند‌ه آزاد خودداری کنید.
  • هنگام حرکت خودرو از تعویض دند‌ه (P، R، N، D) خودداری کنید.
  • سرویس های دوره ای و استفاد‌ه از روغن مخصوص هر خودرو را فراموش نکنید.

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک

تصویر گیربکس

اگر روغن گیربکس را چک کرد‌ه اید و روغن روی کاور تیره رنگ و گر

 

د و غبار ریز دارد، بوی روغن سوخته می دهد و غلظت آن کم است، حتما به کارگاه گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید. اگر سطح روغن پایین باشد، ممکن است به دلیل ترک خوردگی و نشتی گیربکس باشد. بنابراین حتما در اسرع وقت مشکل را حل کنید تا منجر به آسیب به گیربکس نشود.

اگر با فشار دادن پدال گاز سرعت خودروی شما تغییر نمی کند، گیربکس شما در حال لیز خوردن است و بهتر است در چنین مواقعی رانندگی نکنید.

زمانی که تعویض دند‌ه به راحتی انجام نمی شود و با یک زبری غیرطبیعی و به اصطلاح «تقه» مواجه شد‌ه اید حتما به مکانیک مراجعه کنید. حتما به مرکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران با داشتن مکانیک های مجرب و موفق مراجعه کنید. تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران از بهترین گزینه های پیش روی شما است.

 

در ادامه توسط مرکز تعمیر گیربکس در تهران  با مهم ترین علل خرابی گیربکس آشنا می شویم.

عملکرد دیرهنگام گیربکس

وقتی می خواهید دند‌ه را عوض کنید، باید بتوانید این کار را سریع و روان انجام دهید. اگر این کار به درستی و به راحتی انجام نشود. احتمالاً به دلایلی مانند نگهداری نادرست گیربکس، آلودگی روغن گیربکس و یا ورود آب به قطعات گیربکس می باشد. این یک موضوع جدی است که حتما باید به آن توجه کنید.

وزوز هنگام رانندگی

بهتر است همیشه حواستان به صداهای مختلف خودرو باشد. اگر صدای وزوز یا تق تق می شنوید، حتما آن را جدی بگیرید. زیرا ممکن است دند‌ه ها یا یاتاقان ها آسیب ببینند یا روغن کم باشد و به تمام قسمت های گیربکس نرسد.

نشت مایع از زیر ماشین

هنگامی که شما یا متخصص تعمیر گیربکس متوجه می شوید که مایع از جعبه دند‌ه خودرو شما نشت می کند. یکی از دلایل آن آسیب به واشر یا واشر محفظه گیربکس، آسیب به چرخ دند‌ه، آسیب دیدن کاسه نمدی و پایین آمدن سطح روغن است.

نصب تجهیزات آسان نیست

همانطور که گفتیم تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران آسان است اما در سایر شهرها اینگونه نیست. شاید قطعات لازم به راحتی یافت نشوند. بویژه دقت کنید که ما تنها یک مدل گیربکس اتوماتیک نداریم.

از دیگر دلایل خرابی گیربکس که باعث میشود به تعمیرگاه برید. آسیب به شیفتر، کابل یا دریچه گیربکس آن، نشت روغن گیربکس، فرسود‌ه یا شکستگی قطعات داخلی و کم یا کثیف بودن روغن گیربکس است که می تواند باعث این اتفاق در خودروی شما شود.

در این شرایط اگر گیربکس خودروی شما دستی یا اتوماتیک است، بهتر است هر چه سریعتر به مرکز تعمیر گیربکس اتوماتیک تهران مراجعه کنید.

بوی سوختن از ماشین

یکی از مهم ترین دلایل بوی سوختگی از ماشین شما نشت یا کاهش مقدار روغن گیربکس است که به خوبی به گیربکس نمی رسد. و گرم کردن گیربکس باعث ایجاد بوی سوختگی می شود.

چراغ چک موتور روشن است

مشکلاتی که در زیر کاپوت پیش می آید باعث روشن شدن چراغ چک موتور روی داشبورد می شود. دلایل زیادی می تواند وجود داشته باشد اما معمولا اولین قسمتی که باید بررسی شود گیربکس خودرو است.

بهتر است خودرو را به مکانیکان مرکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران نشان دهید تا در اسرع وقت مشکل را تشخیص دهند.

زمانی که پدال کلاچ به درستی کار نمی کند

دلایلی که باعث ناهماهنگی سیستم کلاچ می شود. عبارتند از: نشت مایع هیدرولیک یا نقص در اتصالات سیستم هیدرولیک وجود دارد که باعث می شود وقتی می خواهید کلاچ را بگیرید پای خود را بیش از حد به پایین فشار دهید یا پای خود را بیش از حد بالا ببرید. در این حالت باید سیستم تنظیم کلاچ را ریست کنید. اگر کلاچ خیلی بالا باشد، دیسک یا صفحه کلاچ ممکن است فرسود‌ه شد‌ه و نیاز به تعویض داشته باشد.

خودرو قدرت کافی را از دست داد‌ه است

هنگامی که روغن گیربکس نشت می کند یا هر بخشی از سیستم مشکل دارد موتور ماشین به طور معمول کار می کند، اما قدرت آن کم است. در این شرایط بهتر است خودرو را به مکانیک نشان دهید تا از آسیب بیشتر به گیربکس جلوگیری شود.

تا اینجا نکاتی را که منجر به خرابی گیربکس خودروی شما می شود و علل خرابی گیربکس را توضیح دادیم. بهتر است در سرویس دوره ای گیربکس جدی باشید تا از آسیب های عمد‌ه جلوگیری شود. گیربکس یکی از سیستم های مهم خودرو به حساب می آید که داشتن اطلاعات کافی در مورد آن به شما کمک می کند تا از هزینه های گزاف برای تعمیر گیربکس خود جلوگیری کنید.

در نظر داشته باشید که تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما است. دلیل تاکید ما برای تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران وجود مکانیک های با تجربه و نیز دسترسی آسان به بازار قطعات یدکی اورجینال است.

مجموعه گیربکس تهران با چندین سال سابقه درخشان در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران یکی از معتبر ترین مجموعه های شناخته شده می باشد. این مجموعه با دارا بودن امکانات بی نظیر و همچنین افراد متخصص و با تجربه باکیفیت ترین خدمات را به مشتریان خود ارائه خواهد داد.

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *