تعمیر و تعویض گیربکس هایلوکس

تعمیر و تعویض گیربکس هایلوکس

گیربکس های اتوماتیک حساسیت بیشتری نسبت به گیربکس های دنده ای دارند و در صورت عدم استفاده صحیح ممکن است دچار استهلاک بالایی شوند. تعمیر گیربکس های اتوماتیک به دلیل پیچیدگی مشکلاتی که در این گیربکس ها پیش می آید با گیربکس های دنده ای متفاوت است و رفع آنها نیاز به تخصص بالایی دارد.

تعویض نکردن دنده، تقه زدن، خوردن گاز هرز و وارد شدن به حالت اضطراری از جمله مشکلات رایج  گیربکس های اتوماتیک است. نکته قابل توجه این است که تعمیر گیربکس اتوماتیک را باید به افراد متخصص و ماهر در این زمینه بسپارید و تعمیر و یا تعویض گیربکس اتومات هایلوکس توسط افراد غیرمتخصص باعث آسیب جدی به قسمت های مختلف گیربکس می شود. در این مقاله با مشکلات رایج این گیربکس ها و از صفر تا صد مراحل تعمیر و تعویض گیربکس اتوماتیک هایلوکس آشنا می شویم.

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک هایلوکس شامل موارد مختلفی است، اما به طور کلی می توان موارد زیر را نام برد:

1) لغزش گیربکس خودروی هایلوکس

اگر ماشین شما بدون هیچ دلیل مشخصی دنده ها را تعویض می کند و موتور شما شروع به صدا می کند، ممکن است مشکل لغزش گیربکس داشته باشید. RPM بالای 3500 یا تاخیر در شتاب می تواند نشان دهنده لغزش انتقال باشد. این می تواند به دلیل روغن گیربکس کم یا فرسوده شدن تسمه یا گیربکس باشد.

2) تشخیص ندادن دنده عقب یا حالت D در خودروی هایلوکس

یکی از رایج ترین دلایل عدم دنده عقب رفتن خودروی هایلوکس مربوط به تعمیر گیربکس اتومات هایلوکس است، زیرا گیربکس تشخیص نمی دهد خودرو در دنده عقب است یا جلو. همانطور که ممکن است گاهی اوقات حالت P گیربکس تشخیص داده نشود، همین امر می تواند در دنده عقب و دنده جلو اتفاق بیفتد. در این صورت ممکن است قطعات دیگری غیر از سلکتور دچار مشکل شوند. اما رایج ترین قسمت سلکتور دنده است که نیاز به تعویض دارد.

3) حرکت خشن یا عدم پاسخگویی خودروی هایلوکس

گاهی اوقات خودرو از تعویض دنده امتناع می ورزد یا به آرامی دنده را تعویض می کند. اگر هنگام تعویض دنده صدای تندی می‌شنوید یا تعویض دنده ی سختی را احساس می‌کنید، ممکن است گیربکس شما در مراحل اولیه خرابی باشد. هر گونه پاسخ تاخیری در هنگام شتاب گیری یا تعویض دنده می تواند نشان دهنده این باشد که وسیله نقلیه شما مشکل گیربکس دارد. در اینجا باید اقدام به تعمیر و یا تعویض گیربکس هایلوکس خود کنید.

تعمیر و تعویض گیربکس هایلوکس

4) نشت روغن گیربکس اتوماتیک هایلوکس

گیربکس ها واحدهای بسته شد‌‌ه هستند و هرگز نباید نشتی داشته باشند. اگر متوجه یک نقطه قرمز روشن یا تیره در زیر ماشین خود شدید، مقداری مقوا زیر ماشین قرار دهید و مشخص کنید که آیا نشتی فعال است یا خیر. همچنین رنگ مایع را بررسی کنید. اگر مایع قهوه ای تیره یا سیاه است، دما بسیار بالا است و باید گیربکس خود را بررسی کنید و اگر لازم بود سریعا اقدام به تعمیر گیربکس هایلوکس کنید.

5) شنیدن صدای زوزه از گیربکس اتوماتیک هایلوکس

زمانی که یک گیربکس دستی یا اتوماتیک مشکل ایجاد می کند، هیچ رمز و رازی وجود ندارد. اگر صداهای غیر معمولی مانند ناله، وزوز یا زمزمه می شنوید، ممکن است گیربکس شما مشکل داشته باشد.

6) چراغ موتور هایلوکس را بررسی کنید.

این امر بدیهی به نظر می رسد، اما چراغ ” بررسی موتور” اغلب نادیده گرفته می شود. سنسورهای موجود در موتور خودرو ممکن است فعالیت غیرمعمولی را از گیربکس دریافت کنند که شما نتوانید آن را تشخیص دهید. وقتی چراغ چک موتور روشن است تعمیرات خودرو را به تاخیر نیندازید. عدم رفع مشکل انتقال شما در مراحل اولیه می تواند منجر به فاجعه شود.

7) گاز هرز خوردن هنگام رانندگی و تعویض دنده هایلوکس

تمام شدن روغن در گیربکس های اتوماتیک هایلوکس می تواند بسیار آزاردهنده باشد. عوامل مختلفی می تواند در این خرابی موثر باشد که از جمله آنها می توان خرابی سنسورهای گیربکس، نبود روغن در گیربکس، کثیفی فیلتر، خرابی دیسک کلاچ، خرابی ساعت گیربکس، خرابی شیر برقی، آسیب به صفحات های آزبست و سوختن باند ترمز ها نام برد.

این موارد نشان می دهد که گیربکس اتوماتیک هایلوکس مشکل دارد و باید هر چه سریعتر آن را تعمیر کنید. با توجه به اینکه تعمیر گیربکس اتوماتیک هایلوکس امری تخصصی است باید در مراکز تخصصی انجام شود، مرکز تهران گیربکس یکی از بزرگترین و تخصصی ترین مراکز تعمیر و سرویس گیربکس اتوماتیک در ایران می باشد که کلیه خدمات مربوط به گیربکس اتوماتیک در این مرکز توسط کارشناسان متخصص انجام می شود.

تعمیر و تعویض گیربکس اتوماتیک هایلوکس

با توجه به اینکه ممکن است در مواقعی فکر کنید که گیربکس اتومات خودرو شما خراب است، خرابی مربوط به سایر قطعات مانند سیم کشی باشد، قبل از تعمیر خودرو باید تمامی تعمیرات و تغییرات انجام شد‌‌ه را به مرکز اطلاع دهید.

می توانید تصور کنید که برای تعمیر گیربکس اتومات مجبور نیستید آن را باز کنید. اما برای هر تعمیری در این قسمت باید گیربکس اتومات به طور کامل از خودرو جدا شود. برای تعمیر گیربکس اتوماتیک مراحلی وجود دارد که اولین قدم باز کردن کامل جلوی خودرو هایلوکس  است. زیرا تنها در این صورت جرثقیل یا جک ماشین می تواند گیربکس را جدا کند.

تعمیر و تعویض گیربکس هایلوکس

بعد از خارج کردن گیربکس از ماشین نوبت به باز کردن آن می رسد. در این مرحله تمامی قطعات از گیربکس خارج شد‌ه و بررسی می شود. توجه داشته باشید که در این مرحله تمامی قطعات سالم نیز برای شستشو آماده می شوند. شستشوی قطعات داخل گیربکس کار بسیار تخصصی است که باید توسط متخصص انجام شود. زیرا این قطعات نباید با آب و بنزین تماس داشته باشند و برای شستشوی کامل از تمهیدات خاصی استفاده می شود.

لوازم یدکی لازم برای تعمیر گیربکس اتوماتیک توسط مجموعه یا مشتری تهیه می شود. پس از تحویل قطعات صحیح، تمام قطعات روغن کاری شد‌ه و در محفظه گیربکس قرار می گیرند. لازم به ذکر است برای کاهش هزینه های آتی بازگشایی گیربکس هایلوکس ، مواد مصرفی مانند فیلترها و روغن گیربکس نیز تعویض می شود.

گیربکس اتوماتیک هایلوکس می تواند در طول زمان دچار مشکلات مختلفی مانند تقه زدن یا گاز هرز خوردن شود. در صورت بروز هر یک از این مشکلات تعمیر گیربکس اتوماتیک هایلوکس در سراسر کشور به شما توصیه می کنیم به مرکز خدمات گیربکس تهران به عنوان یکی از مراکز معتبر تعمیر گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید.

هزینه تعمیر و یا تعویض گیربکس اتوماتیک خودروی هایلوکس

هزینه تعمیر گیربکس هایلوکس  یکی از سوالات متداول صاحبان این خودرو می باشد. واقعیت این است که هزینه تعمیر چنین خودرویی به عوامل زیادی بستگی دارد.

به عنوان مثال، اگر مشکل بسیار جدی است، گیربکس باید کاملاً جدا شود و تعمیر شروع شود (البته پس از تأیید شما). تمام تلاش متخصصان ما این است که گیربکس اتوماتیک خودروی شما را در سریع ترین زمان ممکن با کمترین هزینه تعمیر کنند.

ما تمام تلاش خود را می کنیم، اگر قطعه ای نیاز به تعویض نداشت، آن را تعویض نمی کنیم و فقط با سرویس قطعه مشکل گیربکس را برطرف می کنیم.

به طور کلی برای تعیین هزینه و قیمت تعمیر، گیربکس خودروی شما باید با دستگاه تست شود و پس از مشخص شدن مشکل ریشه ای، پس از تایید شما، مراحل تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروی شما آغاز می شود.

با توجه به افزایش و نوسان قیمت قطعات و همچنین تفاوت قیمت برای گیربکس های مختلف، نمی توانیم قیمت دقیقی برای تعمیر گیربکس اتوماتیک ارائه دهیم. به همین ترتیب، میزان و نوع آسیب نیز می تواند بر برآورد هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک هایلوکس تأثیر بگذارد.

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس  cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *