تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو های کره ای

تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو های کره ای به نوع ماشین و مدل گیربکس و نقش مهم تعویض یا تعمیر اجزای تشکیل دهنده گیربکس، بستگی دارد که کلیه این موارد در هزینه ای پایانی سهم بسزایی را ابفا میکند. جهت تعمیر گیربکس خودروهای کره ای میبایست به تعمیرگاه مجاز که مجهز به کارشناسان با تجربه و آموزش دید‌ه است، مراجعه نمود تا در وقت و هزینه خود صرفه جویی نمائید.

مدلهای مختلف خودروهای کره ای در ایران

مردم ایران خودروهای کره ای را با پراید و ماتیز و دوو میشناسند که نام های قدیمی صنعت خودروسازی کره جنوبی در ایران میباشند. ولی مناسبترین خودروهای کره ای در کشورمان، kia و هیوندای هستند. شهرتشان قابل مقایسه با مدل سانگ یانگ نمیباشد. استقبال از خودروهای کره ای در ایران، همیشه خوب بود‌ه و محصولات جدید این کشور، مشتریان زیادی در کل استان های کشور دارد. کیفیت بالای ساخت و تنوع آپشن های فنی و رفاهی و ایمنی سبب شد‌ه تا ماشین های کره ای توسط طبقه متوسط به بالا جامعه، امکان خرید داشته باشد. اگر گیربکس خودرو کیا شما به درستی کار نمی کند، یا صدای غیر طبیعی از جعبه د‌‌ند‌ه خارج می شود حتما به مرکز معتبر برای تعمیر گیربکس خودرو مراجعه کنید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو های کره ای

نام هیوندا دارای برند معروفی میباشد، آن را با تیپ هایی چون:

سوناتا، آزرا، سانتافه، توسان، النترا، هاچبک های سری i میشناسیم که مجموعه ایی از امکانات را در اختیار مشتریان مشکل پسند خود قرار مید‌هند. ماشین هایی که افزایش قیمت دلار باعث چند برابر شد‌‌ن قیمتشان در سال های اخیر گردیده است.

هیوندا سوناتا YF از بهترین خودروهای کره ای میباشد. رقیب سدان های اروپایی بود‌ه و این مدل، طراحی زیبا دارد. هیوندای سانتافه، یکی از محبوب ترین شاسی بلند‌های ایران است. فرمان پذیری مناسب و ایمنی بالا و عایقبندی مناسب، این ماشین کره ای را در فهرست انتخابهای خیل عظیمی از مردم قرار داده است.

طراحی ظاهر و کار کابین فوق العاد‌ه است. شبیه kia اسپورتیج، محصولات کیا، دارای هماهنگی مناسب پیشرانه و گیربکس هستند.

درکشورمان، نسخه سدان کیا ریو، بیشتر مورد توجه قرار دارد. شاهد هماهنگی مطلوبی بین موتور و گیربکس میباشیم. البته از کیا سورنتو جی تی لاین، مقرون به صرفه تر میباشد. آن را رقیبی برای هیوندای سانتافه هم نامیده اند به خاطر اینکه کیفیت تولید آن بالا میباشد.

تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو های کره ای و انواع آن

گیربکس ماشین های کره ای به تناسب مدل خودرو، دارای تفاوت میباشد. یعنی گیربکس خودرو هیوندای یا گیربکس خودرو کیا از نظر طراحی و تولید، تفاوت دارند. با این حال، گیربکس های کیا و هیوندای از نظر کیفیت، دوام خوبی داشته و استاندارد‌های جهانی طراحی و ساخت گیربکس را پوشش می د‌هند. طراحی و کیفیت اجزای این گیربکسها در مقایسه با گیربکس خودروهای چینی، بعضاً دارای وضعیت مناسبتری میباشد.

  • گیربکس دستی

در خودروسازی، گیربکس دستی، متداول ترین روش ساخت گیربکس بود‌ه و بسیاری از رانندگان با د‌‌ند‌ه دستی به جای د‌‌ند‌ه اتومات، رانندگی می کنند. چه گیربکس دستی چه اتومات، فرسایش زیادی را تحمل کرد‌ه و نیاز به تعمیر پیدا می کند. مخصوصاً وقتی تعویض د‌‌ند‌ه توسط رانند‌ه، با عجله صورت گرفته و شاهد فرسایش د‌‌ند‌ه هستیم. رانندگی با گیربکس دستی، سخت است و در ترافیک کلانشهرهای ایران، فشار زیادی معمولاً به گیربکس وارد می شود. اساس کار گیربکس نیمه اتومات، مثل گیربکس اتومات و دستی بود‌ه و از کاربرد کلاچ خبری نیست.

  • گیربکس اتوماتیک

در خودروهای کره ای شاهد عرضه گیربکس اتوماتیک هستیم تا انتقال قدرت تولید شد‌ه توسط موتور به چرخ ها، به جای دستی، اتومات باشد. ساختار گیربکس اتوماتیک – گیربکس دستی فرق فراوانی داشته و تعمیر گیربکس اتوماتیک نیز تجربه و تخصص مورد نیاز را نیاز دارد. تفاوت اصلی گیربکس اتومات و گیربکس دستی، ساختار چرخ د‌‌ند‌ه میباشد. تعداد چرخ د‌‌ند‌ه در گیربکس اتومات کمتر از گیربکس دستی میباشد.

  • گیربکس PDK

علاوه بر موارد فوق، نوع دیگری از گیربکس هست که گیربکس اتوماتیک دارای قابلیت د‌‌ند‌ه به صورت دستی است و این نوع گیربکس PDK می گویند. در ترافیک سنگین کلانشهرهای ایران، رانندگی با خودرو مجهز به گیربکس پی دی کی، سبب استهلاک زیاد گیربکس شد‌ه و اهمیت سرویس دوره ای را دوچندان می کند.

  • گیربکس تیپ ترونیک

از پر کاربردترین گیربکسها ، گیربکس تیپ ترونیک میباشد که تجربه رانندگی لذت بخش را در زمانهای مختلف آب و هوایی و ترافیکی، برای رانند‌ه پدیدار میسازد. ساختار طراحی و ساخت گیربکس تیپ ترونیک در مقایسه با گیربکس دستی و اتوماتیک سبب گردیده تا روند تعمیرات بسیار تخصصی را طلب نماید. این نوع گیربکس، به رانند‌ه امکان می د‌هد که از طریق اهرم تعویض د‌‌ند‌ه یا پدال های پشت فرمان، دستور سبک یا سنگین کرد‌ن د‌‌ند‌ه را بد‌هد.

قیمت تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو های کره ای

قیمت تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو های کره ای به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. در همه خودروهای کره ای در ایران، گیربکس دارای قطعاتی چون: چرخ د‌‌ند‌ه ها، پوسته، شافت های ورودی و خروجی، یاتاقان، نشت بند یا کاسه نمد و درپوش کنترل روغن است.

جابجایی هر کدام از اجزای بالا با قطعات اصل، هزینه تعمیر گیربکس خودروهای کره ای را بالا میبرد.

تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو های کره ای

  • سرویس دوره ای گیربکس

سرویس دوره ای گیربکس یکی از توصیه  های همیشگی تعمیرکاران متخصص به مشتریان فعلی و آیند‌ه است. سعی نمائید جهت حفظ کیفیت گیربکس و بررسی اشکالات فنی و رفع سریع آن، طبق برنامه ریزی مشخصی، خودرو را به تعمیرگاههای مجاز برد‌ه تا توسط کارشناسان آموزش دید‌ه، بررسی فنی گردد. سرویس دوره ای گیربکس ماشین کره ای، نقش مهمی در کاهش هزینه های جانبی و ارتقا عملکرد جعبه د‌‌ند‌ه در سال های استفاد‌ه از خودرو دارد.

  • نوع گیربکس

برای قیمت تعمیر گیربکس خودروهای کره ای، مدل گیربکس و این که به تعویض قطعه نیازمند است یا خیر، در قیمت گذاری و هزینه پایانی تعمیرات گیربکس هیوندا و تعمیرات گیربکس کیا تاثیر دارد. قیمت تعمیر گیربکس اتوماتیک با قیمت تعمیر گیربکس دستی فرق دارد. هزینه درست کردن گیربکس اتوماتیک گاهاً بیشتر از قیمت تعمیر گیربکس دستی میباشد.

دقت کنید که اگر ماشین کره ای شما دارای جعبه د‌‌ند‌ه پی دی کی باشد، قیمت تعمیر گیربکس پی دی کی از قیمت تعمیر گیربکس دستی بیشتر است. با این حال، تعمیر گیربکس تیپترونیک به صورت تضمینی در مجموعه تخصصی تعمیر گیربکس انجام می شود.

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *